سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس در هر شب جمعه، سوره واقعه را بخواند، خداوند او را دوست بدارد و محبوب همه مردمانش گرداند، و هرگز در دنیا گرفتار درویشی، فقر، درماندگی و هیچ آفتی از آفات دنیا نخواهد شد و از همراه ان امیرمؤمنان خواهد بود. این سوره، ویژه امیرمؤمنان است وکسی در آنْ شریکش نیست. [امام صادق علیه السلام]
 
شنبه 93 اردیبهشت 20 , ساعت 2:38 عصر


لوله پلیکا فاضلابی
[?IMG]


جمع آوری و تصفیه فاضلاب در دنیای امروزی کاری پراهمیت و واجب است.برای چنین کاری مدیریت در هزینه تلاش بسیار زیادی میخواهد.

طراحی ، نصب و عملکرد شبکه فاضلاب بهداشتی به نحوی باید باشد که بتواند هزینه هایی که برای طولانی مدت پیش بینی شده است را قابل پذیرش سازد.

تخریب دمایی و خواص آتش گیری

بررسی میزان و چگونگی اتش گیری هر ماده به مجموعه ای از ویژگیها بستگی دارد.برای مدل های ریاضی نیز وجود دارند. در زیر به این ویژگیها ، روش های آزمون آن ها و چگونگی تاثیر آن ها در خواص آتش گیری مواد و به ویژه ماده PVC پرداخته میشود.

یکی از مهمترین دلایل بررسی تخریب دمایی پلیمرها ، اهمیت بررسی چگونگی آتش گیری آنهاست.این مطالب بارها مورد مطالعه قرار گرفته است.ابتدا دانشمندی به نام VAN KERVELEN بیان داشت که برای بیشتر پلیمرها شاخص اکسیژن میتواند رابطه مستقیمی با تخریب دمایی داشته باشد.این موضوع توسط روش آنالیز ترموگراویمتری در شرایط ویژه بررسی شد.پس از آن بررسی های بیشتری جهت درک ارتباط LOI با دمای تخریب انجام گرفت که البته نتایج نشان داد بین این دو پارامتر نمیتوان رابطه مشخصی به دست آورد.این تحقیقات تا به امروز نیز ادامه داشته است.امروزه میتوان گسترش شعله را با توجه به داده های حاصل از تخریب دمایی ماده پیش بینی نمود.واضح است که پلیمر تا وقتی شکسته و تخریب نشود، قابل سوختن نیست.

تمامی موارد آلی میسوزند اما هرچه دمای سوختن بالاتر باشد ، آن ماده ایمن تر است.در سال های گذشته برای دستیابی به دمای اشتعال مواد از آزمونی بر اساس استاندارد ASTMD 1929 استفاده میشد.در این آزمون تکه ای از نمونه داخل کوره قرار داده شده ودر جریان آهسته هوا به آن گرما اعمال میشود.این روش برای مقایسه مواد مختلف مناسب است.بر اساس این روش دمای آتش گیری PE برابر 349درجه سانتیگراد بوده در حالیکه این دما برای PVC برابر 454 درجه سانتیگراد است.

در مورد PVC سخت ، داده های فراوان حاصله از ویژگیهای مربوط به آتش گیری این ماده نشان میدهند که این ماده تمایل بسیار کمی برای آتش گرفتن دارد.برخی از این ویژگیها به شرح زیر هستند:

دمای فش اشتعال 391 درجه سانتیگراد

دمای اشتعال خود به خود 454 درجه سانتیگراد

زمان اشتعال 450-10000S

زمان اشتعال 12-45S

زمان اشتعال 12-45S

جریان بحراتی حرارتی 30-33 KW/M

روش هایی جهت حفظ و نگهداری لوله های فاضلابی

1 - بازرسی ادواری به صورت حضوری و از راه دور

2 - حفاظت پیشگیرانه منظم

الف - پاک کردن با فشار هیدرولیک بالا

ب - توپی ها

ج - پاک کردن توسط میله

چ - درزگیری کردن

3 - اقدامات اضطراری خارج از برنامه

هیدرولیک پرفشار الف-

ب - پاک کردن توسط میله

ج -اره نمودن ریشه ها

ح -تیغه ها
لوله پلیکا - لوله بتنی - لوله پنج لایه - لوله کاروگیت -لوله پلی اتیلن



لوله پلی اتیلن
[?IMG]

مواد پلاستیکی به خصوص پلی اتیلن به دلیل ویژگیها و کاربردهایی که دارد جای خودرا به خوبی در میان صنایع مختلف باز کرده است.

لوله پلی اتیلن آبرسانی که غالبا با اتصالات جوشی به یکدیگر متصل میگردند بیم نشت و هدر رفت آب را به کمترین میزان خود رسانده و آب را با حداقل زمان کمترین میزان هدر رفتن به نقاط مختلف هدایت میکنند.

در طی سالیان گذشته لوله پلی اتیلن آبرسانی به همراه اتصالات به خاطر استحکام و روش نصب آسان و کم هزینه بودن آن به خوبی توانسته نظر مدیران اجرایی پروژه ها را جلب کند و جایگزین خوبی برای لوله های فلزی باشد

دستورالعمل انبارداری،حمل ونقل،نصب و کارگذاری لوله های پلی اتیلن آب رسانی

مطالب این بخش شامل توصیه هایی در مورد حمل و نقل ،نصب و اتصال و کار گذاری لوله پلی اتیلن دوجداره میباشد که در شبکه انتقال سیال با فشار کم همچون مزارع کشاورزی و یا جریانهای ثقلی مثل اغلب مجاری ، فاضلاب ، زیر گذرهای جاده ای و شبکه های فاضلاب فرعی ،مورد استفاده قرار میگیرند.توصیه های این بخش را میتوان در مورد بیشتر انواع لوله های پلی اتیلن به کار برد.توضیحات این بخش در مورد 3 مورد زیر میباشد:

1-انبار داری،بار گیری،تخلیه،جابجایی،نگهدار ی و ریسه کردن لوله

2-جوش لوله پلی اتیلن

3-مشخصات فنی و دستور العمل حفر ترانشه،بستر سازی،پر کردن زیر و اطراف لوله

انبارداری،بارگیری،تخلیه،ج ابجایی،نگهداری و ریسه کردن لوله

دستور العمل انبارداری،بارگیری،تخلیه،ج ابجایی،نگهداری و ریسه کردن لوله و شرایط انبار داری توسط کارخانجات تولید کننده ارائه میگردد.محل نگهداری لوله ها باید مسطح و عاری از قلوه سنگ های بزرگ و سایر مواد و اجسام بوده و همچنین دور از مسیر رفت و آمد وعوامل جوی نظیر باد و باران باشد.محموله لوله های رسیده به کارگاه ، باتوجه به نوع وتعداد لوله ها ،میتواند بصورت پالت یا بصورت شاخه های جداگانه باشد.

پالت ها را میتوان با یک کج بیل یا وسیله های نظیر آن و یک طناب نایلونی یا کابل پوشش دار تخلیه نمود.در غیر این صورت میبایستی بین کابل و لوله های حائلی قرار داده تا از آسیب به آنها جلوگیری شود.بجای تخلیه یکجای پالت،میتوان پالت را باز و لوله ها را یکی یکی تخلیه نمود.برای تخلیه پالت هایی که بصورت پالت در نیامده میتوان با رعایت احتیاط،میتوان لوله هارایکی یکی از روی روی بیل یک لودر وسپس روی زمین غلطاند.

روش دیگر استفاده از یک طناب نایلونی یا کابل پوشش دار است که در طول لوله و به فاصله مساوی از هر لبه آن ، بسته میشود.برای بار گیری و تخلیه لوله ها نباید از ماشین آلاتی مانند جرثقیل های بارزنی یا بالابرهای چنگک دار که موجب تغییر شکل مقطع لوله میشود،استفاده نمود.

البته دیگر راه حل ساده در تخلیه لوله ها،تعبیه دو قطعه الوار با حداقل طول 4 متر به همراه طناب مهار به گونه ای است که لوله ها با احتیاط و آرام روی الوارها غلتیده و به پایین تخلیه گردند.بسته بندی اقلامی نظیر کوپلینگ ، اتصالات لوله ومتعلقات دیگر،با توجه به نوع محصول ، تعداد واندازه آنها به روشهای مختلفی صورت میگیرد.لازم است تخلیه اینگونه اقلام به گونه ای انجام پذیرد که صدمه ای به آنها وارد نگردد.
لوله پلیکا - لوله بتنی - لوله پنج لایه - لوله کاروگیت -لوله پلی اتیلن


لوله کاروگیت فاضلابی

لوله کاروگیت پلی اتیلن به نوع طراحی دارای مقاومت مناسب برای تحمل فشار های وارده و به علت سبکی و ارزان بودن لوله و هزینه نصب ارزان بیشترین سهم را در استفاده در پروژه های فاضلاب شهری در مقایسه با لوله پی وی سی, لوله بتنی, لوله جی آر پی را دارند.

[?IMG]

علت استفاده بیشتر از لوله کاروگیت طول عمر آنها و همچین عدم خوردگی آن در مقابل مواد فاضلابی و گازها می باشد.

عموماً لوله کاروگیت با اندازه قطر داخلی شناخته میشوند.

- مزایای لوله کاروگیت بازرگانی پایپ تهران زیر مجموعه شرکت پارسیان آبراهه
- سبکی لوله و انتقال راحت آن پروژه
- مقاومت لوله کاروگیت در برابر سائیدگی
- آب بندی کامل لوله کاروگیت پلی اتیلن
- توان بالای لوله در برابر خورندگی
- انعطاف بالای لوله کاروگیت هنگام نصب
- ارزان بودن نصب لوله کاروگیت

لوله های دوجداره کاروگیت از دو لایه خارجی و داخلی از نوع پلی اتیلن پلی اتیلن تشکیل شده اند باید از گونه پلی اتیلن با جریان mfi یکسان و گونه های مناسب پلی اتیلن pipegrade و از نوع pe 80 باشد.

محصول (لوله و اتصالات به طور کامل)

مشخصات کیفی لوله کاروگیت مربوط به کنترل ابعاد و مقاومت حلقوی باید طبق استاندارد DIN16961-2 باشد.

سایر مشخصات آزمون های مربوط به لوله کاروگیت باید طبق استاندارد EN13476 باشد.

اتصالات لوله کاروگیت پلی اتیلن می بایستی طبق استاندارد هایDIN16961-2 | EN13476| ASTM-849 باشد.

داخل لوله کاروگیت باید کاملا صاف و دارای پوشش زرد رنگ باشد و همچنین دارای ضخامت کافی برای استفاده از سیستم تحت فشار برخوردار باشد.

سطح داخلی و خارجی لوله باید فاقد هرگونه سوراخ و شیار و ناهمواری غیر متعارف باشد.

حالت تیزی و برندی انتهای لوله که پس از برش تیز هستند باید به صورت صاف در بیاید.

مقاومت حلقوی لوله کاروگیت حداقل SR24=31/5 KN/M2باشد.

لوله کاروگیت از مواد اولیه ای تولید می شود که سطح داخلی و خارجی آن طبق استاندارد ISIRI7174باشد.

در داخل لوله باید از مواد غیر مشکی استفاده شود و باید 4 درصد مواد آنتی یو وی استفاده شود.

جهت تولید لایه های داخلی و خارجی لوله کاروگیت استفاده از مواد معدنی در مواد اولیه لوله مجاز نمی باشد.

برای تولید لوله کاروگیت نباید از هیچگونه مواد بازیافتی استفاده شود.
لوله پلیکا - لوله بتنی - لوله پنج لایه - لوله کاروگیت -لوله پلی اتیلن



لیست کل یادداشت های این وبلاگ